לייעוץ מיידי ודיסקרטי 24/7 עם בילוש חקירות ומעקבים חייגו
ייעוץ דיסקרטי 24/7
אסור לפטר עובד בשל גילו- חוקר פרטי!

אסור לפטר עובד בשל גילו- חוקר פרטי!

מתי לפנות לחוקר פרטי

לחקירה זו נדרש משרד חקירות, לחשיפת האמת ולעשיית צדק בין מנהל מוקדי מכירות בשם גדי (55) (שם בדוי) שהועסק במשך 20 שנה בחברה של הפעלת מוקדים ופוטר מטעמי צמצומים, כך נאמר לו.

קשה להאמין מה מעבידים מסוגלים לעשות כדי לחסוך כסף ממי ששירתו אותם נאמנה שנים רבות, אומר מנהל של משרד חקירות מוביל בתל אביב. מקרה זה של גדי מוכיח עד כמה אנשים שוכחים, עולבים ופוגעים באנשים ובסופו של דבר משקרים אותם.

בשיחה עם חוקר פרטי המנהל משרד חקירות, הסביר גדי כי הוא לא חושב שהסיבה לפיטוריו היא צמצומים משום שאם היו כאלה, הוא בתפקידו הבכיר כמנהל מוקדי מכירות, היה יודע על כך, הוא אמר לחוקר הפרטי כי הוא חושב שהוא פוטר בגלל גילו ולכן מגיע לו פיצויים מוגברים בגין אפליה על רקע גיל.

חוקר פרטי שנקרא לו לצורך העניין נמרוד, ממשרד חקירות מוביל, החליט לפנות ישירות אל לב ליבה של טענת הצמצומים ולבדוק אותה.

כבר בבדיקה הראשונה שעשה באינטרנט גילה כי החברה הזו דווקא מחפשת עובדים ואפילו בעל תפקיד… נחשו? כן, מנהל מוקדי מכירות.

האם יש אמת בפרסומים?

אבל עצם קיומן של מודעות לגיוס עובדים, אינן מעידות על חוסר צמצומים, אלא שיש להוכיח כי החברה אכן לא קיבלה לעבודה מנהל מוקדי מכירות חדש.

הוא לא יכול היה למשל להשתמש בסיפור כיסוי ולהציע את עצמו לתפקיד (זה רעיון מעולה אבל לא תמיד זה יכול לעבוד אם מחפשים איש הייטק ואתה לא יכול אפילו להגיד שם של חברה אחת בה עבדת).

סיפור הכיסוי של נמרוד כפי שהורה לו מנהל משרד חקירות בו שימש כראש צוות, היה להציג את עצמו כבעל חברה שזקוק לשירותים של החברה, כך יוכל להתוודע למנהל, לעובדים ולהבין האם יש מנהל מוקד מכירות חדש במקומו של גדי.

כמובן שהוא החליט לכלול במסגרת השיחה שלו בפגישה, נושאים יזומים כמו גיל מנהלי המוקד, גילאי העובדים כדי שאולי המנכ"ל "יפול" בפיו.

פגישה עם המנכ"ל המפטר

נמרוד קבע פגישה עם מנכ"ל החברה כדי לקבל מידע על הקמת מערך של מוקד מכירות. הם ישבו יחד במשרדו של המנכ"ל ונמרוד דיבר אתו על הקמת מוקד. שאל שאלות והגיע גם לשאלות שהוא כיוון אליהם- גיל העובדים.

הוא אמר לו שאחת הבעיות הכי קשות שהייתה לו עם מנהל מוקד של חברה אחרת זה שהוא היה מבוגר, ולכן היו המון בעיות בינו ובין המוקדנים הצעירים ולדעתו זה הפריע לרצף ולהישגים של העבודה.

הדיבור הזה היה מה שנקרא במילים פשוטות "להפיל בפח" משום שאיך שנמרוד סיים לדבר על גיל מנהל המוקד הקודם שלו, קפץ המנהל ואמר שבדיוק מהסיבה הזו שמנהלים מבוגרים לא מסתדרים עם עובדי המוקד הצעירים, ויש המון מחלוקות ביניהם הוא פיטר את מנהל המוקד ואף נקב בשמו.

לחוקר פרטי מותר להיות עד במשפט

חוקר פרטי נמרוד לא היה צריך יותר מזה כדי להכין דו"ח ללקוח שלו גדי, בו הוא ציטט במדויק את דבריו של המנכ"ל ויתרה מזאת, הוא כמובן אמר שהוא יגיע לבית המשפט וידווח על מה שקרה בפגישה.

זה המקום לומר כי שום חוקר פרטי לא יכול להשתמש בהקלטה סמויה שהוא עשה בינו ובין אדם אחר, אבל הוא יכול להעיד על דברים שנאמרו וגם להצהיר על כך בשבועה בבית משפט.

כמובן שבית המשפט קיבל את ההוכחה כראויה לסיבת הפיטורין וגדי קיבל פיצויים על רקע של אפליה בעבודה.

אנא דרגו אותנו
מתי לפנות לחוקר פרטי
מאמרים נוספים:
כותב המאמר
בילוש חקירות ומעקבים
בילוש חקירות ומעקבים

בילוש חקירות ומעקבים הוא משרד החקירות הגדול בדרום, מעל 98% הצלחה.

פנייה דיסקרטית
חייגו אלינו עכשיו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן