לייעוץ מיידי ודיסקרטי 24/7 עם בילוש חקירות ומעקבים חייגו
ייעוץ דיסקרטי 24/7
חוקר פרטי לגילוי האזנות סתר

חוקר פרטי לגילוי האזנות סתר

ביצוע מעקב אחר בן זוג

היום יותר מתמיד הפרטיות שלנו בסכנה. אנחנו מצוידים בפלאפון עליו בקלות אפשר לשתול לנו אמצעי ריגול. אנחנו נמצאים בפייסבוק וברשת ואפשר לעקוב אחרי הגלישה שלנו, ואנחנו גולשים במחשב שגם הוא יכול פרוץ להאזנה ממי שמתחזה לטכנאי ובעצם רוצה לקבל מכם מידע.

ואולי אתם רוצים להאזין למישהו אחר. אתם חושדים שהצד השני בוגד בכם ורוצים לדעת יותר, חושדים שמישהו עוקב אחריכם.

אז מהי בעצם האזנת סתר? עפ"י חוק האזנת סתר התשל"ט- 1979, האזנת סתר מוגדרת כשיחה בה מישהו רוצה להאזין למישהו שלא יודע על כך ושלא נתן את רשותו למהלך הזה.

האזנת סתר-  ביטחון המדינה ופלילים

ביטחון המדינה נמצא מעל לכל, גם מעל לחוק. שר הביטחון למשל יכול לאשר האזנות סתר כאשר זה למען ביטחון המדינה. גם משטרה יכולה לקבל אישור בכתב משופט של בית משפט מחוזי לביצוע האזנות סתר ובלבד שזה נוגע למניעת חשיפת עבירות או עבריינים. במקרים מיוחדים גם למפכ"ל המשטרה יש סמכות לאשר האזנות סתר.

עפ"י חוק האזנות סתר, המבצע זאת ללא אישור יכול לקבל עד חמש שנות מאסר. גם מי שמבצע התקנה כלשהי כדי להשיג מידע בהאזנת סתר, פועל נגד החוק וגם מי שמשתמש במידע שעלה מהאזנת סתר.

יחד עם זאת יש לומר כי למרות שאסור להשתמש בהאזנת סתר, אומר חוקר פרטי לכל אדם יש יכולת לרכוש ציוד ציתות ולעשות האזנה אם זה מה שהוא רוצה.

האזנת סתר בציבור- חוקר פרטי

כאשר אדם עומד ברחוב ומישהו אחר מאזין לו, האם זה נחשב כהאזנת סתר? לא ולא! רחוב או כל מקום ציבורי אחר לא נחשב כמקום פרטי בו התרחשה האזנת סתר ולכן, מידע חשוב אם עולה ממישהו במקום ציבורי ומישהו אחר האזין לזה ומשתמש בזה, לא נחשב כהאזנת סתר.

גם בביצוע מעקבים, כאשר מקליטים במקום ציבורי, או כאשר מקליטים שיחה במסגרת חקירה, זה לא סותר את החוק.

יש לציין יחד עם הבנת החוק, כי חוקר פרטי מורשה ומוסמך לא יסתכן כמובן בהאזנת סתר, למעט כאמור המקרים בהם ההאזנה מתבצעת במקום ציבורי.

ייתכן כי לולא החוק הזה, מידע חשוב היה מושג ע"י האזנות סתר, אבל כאשר אדם מתקין רמקול או כל אביזר אחר במקום פרטי של מישהו כמו חדר בבית, זה נחשב להסגת גבול ומשום כך זוהי עבירה על החוק.

מצלמים ומתעדים כל רגע- חוקר פרטי

כל אחד היום יכול לרכוש מכשירי ציטוט והאזנה שלא לדבר על צילום, שזו פונקציה שנמצאת היום בכל מכשיר סלולרי.

תיעוד אגב, מאוד אופייני לעידן הזה ולכן עולים גם עבירות ומתעדים גם פשעים ועושים את זה גם אנשים מהישוב ולא רק חוקר פרטי שעושה את זה במסגרת חקירה של משרד חקירות.

יש באינטרנט מדי פעם סרטונים או תמונות שתיעדו גנבים בחנויות או גנבי כלבים ועוד, ומעלים את זה אנשים שבסה"כ היו שם ברגע הנכון עם הסלולארי שלהם, והתכונה הזו של לצלם כל הזמן צילמה גם את האירוע הפלילי. בזכות סרטונים וצילומים כאלה אומר חוקר פרטי- עולים על הרבה עבריינים שלא היו מודעים לכך שצילמו אותם.

מתי הקלטה היא חוקית

מותר להקליט שיחה שמישהו מבצע עם מישהו אחר, ורוצה להוכיח מתוכנה הודאה בחוב, במעשה או במשהו אחר שהוא חשוב לצד השני.

התיעוד הזה גם לא נפסל ע"י בית המשפט ונחשב כהוכחה.

יחד עם זאת יכולת הציטוט וההאזנה שיש היום לכל אחד מובילים גם לפעילות פלילית פסולה.

אנא דרגו אותנו
ביצוע מעקב אחר בן זוג
מאמרים נוספים:
כותב המאמר
בילוש חקירות ומעקבים
בילוש חקירות ומעקבים

בילוש חקירות ומעקבים הוא משרד החקירות הגדול בדרום, מעל 98% הצלחה.

פנייה דיסקרטית
חייגו אלינו עכשיו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן